Начало В детайли Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов
764
България

Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов

Във времена, в които държавата не разполага със средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да потърсим алтернативни начини за финансиране, по които да се изградят мечтаните за България проекти.Това написа вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов във Фейсбук.

| 16 Май 2025, 22:36 ч.
Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов
Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов
Снимка © Никола Узунов / БТА

Във времена, в които държавата не разполага със средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да потърсим алтернативни начини за финансиране, по които да се изградят мечтаните за България проекти. Това написа вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов във Фейсбук.

С нов почетен гражданин и тържествен ритуал Плевен чества празника си. На тър

Поради политически решения или по-скоро липсата им, забавянето в договор за п

Разполагаме със скандални кадри от завода за преработка на отпадъци, които по

Oбединението на жените социалистки в БСП отбеляза своята 20-годишнина. Сред п

Заместник-кметът на община Кърджали Байрям Байрям, чийто ресор беше „Об

Има много, много обекти, които са се превърнали или в национална или регионална мечта, вече химера, т.е. едни хора десетилетия наред чакат язовири срещу безводието, други - магистрали, трети - железницата. Ако продължаваме да чакаме, ще минат поколения преди някой да види резултата, допълва Караджов.

По думите му в такива моменти хората се обръщат към публично-частното партньорство (ПЧП), което е уредено в Закона за концесиите. Той изрично подчертава, че това няма общо с концесиите на минералните води, за полезни изкопаеми, за плажовете и т.н., защото всички подобрения остават за държавата и за българските граждани. При процедурите, които са „изключително прозрачни“, особено за големи проекти, ще са нужни икономически, правен, социален и екологичен анализи. Консултанти са Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) – те ще участват и ще подпомагат процеса на избор на концесионер, пише още вицепремиерът.

Автомагистрала „Черно море” вече две десетилетия чака, защото няма пари за нея. Така е и с магистралата от границата със Северна Македония през Дупница (връзка с магистрала „Струма”), Самоков и оттам към магистрала „Тракия”. Нямаме тунели в района на централен Балкан, нито на запад в района на София, посочва той. 

Идеята за тунела под Петрохан е от 1974 г. и 50 години не се намират пари да го направим. А има частни средства, частни фондове, които не се интересуват само от голяма и бърза печалба. Напротив, една част от техните пари винаги се заделят за основа, търсят се точно такива инфраструктурни проекти, където печалбата е ниска, но има 100% сигурност. Сигурността идва от факта, че винаги ще има потоци от хора и от товари, т.е. винаги ще има плащане около тази инфраструктура, казва Караджов и изразява убеденост, че този подход с публично-частното партньорство ще запали икономическия двигател на България. 

Печалбата на концесионера зависи от това колко добре оперира и стопанисва държавното имущество. Той ще изпълни целите на държавата със свои сили и средства. Вече няма да има бордове от чиновници, които искат непрекъснато увеличение на капиталовите разходи, които прахосват, пише още министърът на транспорта.

По график продължава ремонтът на естакадната част на Дунав мост при Русе, съо

Комисия по вътрешна сигурност и обществен ред изслуша представители на МВР и

Движението в участъка от кръговото кръстовище за Банкя до кръстовището за бул

Като добри примери за концесии, Гроздан Караджов дава летищата София, Варна и Бургас, пристанище Бургас, няколко от пристанищата по Дунав. Те не струват нищо на държавата, но всяка година получава приходи от концесионни възнаграждения. Обновява се и българска публична инфраструктура, която още от момента на изграждането си става собственост на държавата, допълва Караджов.

 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен, каза носителят за 2024 г. проф. Ивайло Мирчев
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен. Захарий Зограф е първият светски художник в България след възрожденската епоха, който внася свет ...
Институциите трябва да чуват младежите, каза председателят на Национален младежки форум Атанас Радев
Институциите трябва да се научим да чуваме младите хора, да работим съвместно, да ги включваме реално в управлението. Това каза председателят на Национален младежки форум (НМФ) Ат ...
Няма как да подкрепим бюджет, лишен от амбиция и неотговарящ на очакванията на гражданите, заявиха общинските съветници от ГЕРБ-СДС в Ловеч
Общинските съветници от ГЕРБ-СДС в Ловеч заявяват, че няма да подкрепят бюджет, лишен от амбиция и неотговарящ на очакванията на гражданите. Изявлението публикува в една от социалн ...
С изложба музеят в Разград чества три важни годишнини, свързани с будителите Станка и Никола Икономови
С изложба под наслов „Будители и памет“ музеят в Разград чества три важни годишнини, свързани с видните просветители и книжовници Станка и Никола Икономови. Експозицият ...
Общинските съветници в Кубрат приеха бюджета на общината от над 29,6 млн. лв.
По време на днешното си заседание общинските съветници в Кубрат приеха бюджета на общината за 2025 г., който е в размер на 29 683 394 лева. Според докладната записка, внесена от км ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
От 10:00 до 23:00 ч. движението в посока София при км 0 на АМ „Хемус“ ще се осъществява в двете скоростни ленти
Заради ремонт в двете крайни външни ленти на пътя от 10:00 ч. до 23:00 ч. трафикът в участък с дължина около 200 м при км 0 на АМ „Хемус“ в посока София, при началото н ...
Наземният транспорт в София остава блокиран и днес, метрото работи
Наземният градски транспорт в София остава блокиран и днес, метрото работи с нормално разписание за събота и неделя, съобщиха от Столичната община.  В движение ще бъдат и авт ...
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен, каза носителят за 2024 г. проф. Ивайло Мирчев
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен. Захарий Зограф е първият светски художник в България след възрожденската епоха, който внася свет ...
С концерт с участието на Теодосий Спасов бе открит официално летният сезон във Варна
С концерт спектакъл с участието на Теодосий Спасов тази вечер бе открит официално летният сезон във Варна. Празникът, организиран от Общината в крайморския град, премина под мотото ...
Институциите трябва да чуват младежите, каза председателят на Национален младежки форум Атанас Радев
Институциите трябва да се научим да чуваме младите хора, да работим съвместно, да ги включваме реално в управлението. Това каза председателят на Национален младежки форум (НМФ) Ат ...
Тикер в 06:45 ч.
Заради ремонт в двете крайни външни ленти на пътя от 10:00 ч. до 23:00 ч. трафик ...
Начало В детайли
764
България

Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов

Във времена, в които държавата не разполага със средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да потърсим алтернативни начини за финансиране, по които да се изградят мечтаните за България проекти.Това написа вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов във Фейсбук.

| 16 Май 2025, 22:36 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов
Когато държавата няма средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да се търсят алтернативни начини за финансиране, посочи Гроздан Караджов
Снимка © Никола Узунов / БТА

Във времена, в които държавата не разполага със средства за големи инфраструктурни проекти, трябва да потърсим алтернативни начини за финансиране, по които да се изградят мечтаните за България проекти. Това написа вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов във Фейсбук.

Има много, много обекти, които са се превърнали или в национална или регионална мечта, вече химера, т.е. едни хора десетилетия наред чакат язовири срещу безводието, други - магистрали, трети - железницата. Ако продължаваме да чакаме, ще минат поколения преди някой да види резултата, допълва Караджов.

По думите му в такива моменти хората се обръщат към публично-частното партньорство (ПЧП), което е уредено в Закона за концесиите. Той изрично подчертава, че това няма общо с концесиите на минералните води, за полезни изкопаеми, за плажовете и т.н., защото всички подобрения остават за държавата и за българските граждани. При процедурите, които са „изключително прозрачни“, особено за големи проекти, ще са нужни икономически, правен, социален и екологичен анализи. Консултанти са Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) – те ще участват и ще подпомагат процеса на избор на концесионер, пише още вицепремиерът.

Автомагистрала „Черно море” вече две десетилетия чака, защото няма пари за нея. Така е и с магистралата от границата със Северна Македония през Дупница (връзка с магистрала „Струма”), Самоков и оттам към магистрала „Тракия”. Нямаме тунели в района на централен Балкан, нито на запад в района на София, посочва той. 

Идеята за тунела под Петрохан е от 1974 г. и 50 години не се намират пари да го направим. А има частни средства, частни фондове, които не се интересуват само от голяма и бърза печалба. Напротив, една част от техните пари винаги се заделят за основа, търсят се точно такива инфраструктурни проекти, където печалбата е ниска, но има 100% сигурност. Сигурността идва от факта, че винаги ще има потоци от хора и от товари, т.е. винаги ще има плащане около тази инфраструктура, казва Караджов и изразява убеденост, че този подход с публично-частното партньорство ще запали икономическия двигател на България. 

Печалбата на концесионера зависи от това колко добре оперира и стопанисва държавното имущество. Той ще изпълни целите на държавата със свои сили и средства. Вече няма да има бордове от чиновници, които искат непрекъснато увеличение на капиталовите разходи, които прахосват, пише още министърът на транспорта.

Като добри примери за концесии, Гроздан Караджов дава летищата София, Варна и Бургас, пристанище Бургас, няколко от пристанищата по Дунав. Те не струват нищо на държавата, но всяка година получава приходи от концесионни възнаграждения. Обновява се и българска публична инфраструктура, която още от момента на изграждането си става собственост на държавата, допълва Караджов.

 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен, каза носителят за 2024 г. проф. Ивайло Мирчев
Институциите трябва да чуват младежите, каза председателят на Национален младежки форум Атанас Радев
Няма как да подкрепим бюджет, лишен от амбиция и неотговарящ на очакванията на гражданите, заявиха общинските съветници от ГЕРБ-СДС в Ловеч
С изложба музеят в Разград чества три важни годишнини, свързани с будителите Станка и Никола Икономови
Общинските съветници в Кубрат приеха бюджета на общината от над 29,6 млн. лв.
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
На преден план
От 10:00 до 23:00 ч. движението в посока София при км 0 на АМ „Хемус“ ще се осъществява в двете скоростни ленти
Контекст
Наземният транспорт в София остава блокиран и днес, метрото работи
В детайли
Националната награда за живопис „Захарий Зограф“ означава много за мен, каза носителят за 2024 г. проф. Ивайло Мирчев
Сфера
С концерт с участието на Теодосий Спасов бе открит официално летният сезон във Варна
В детайли
Институциите трябва да чуват младежите, каза председателят на Национален младежки форум Атанас Радев
Контекст
Запазването на българския лев бе обсъдено на публична дискусия в НДК
В детайли
Няма как да подкрепим бюджет, лишен от амбиция и неотговарящ на очакванията на гражданите, заявиха общинските съветници от ГЕРБ-СДС в Ловеч
Сфера
Мъж на 45 години, участвал в организирана престъпна група, е обвинен за разпространение на наркотици в Радомир
В детайли
С изложба музеят в Разград чества три важни годишнини, свързани с будителите Станка и Никола Икономови
На преден план
От МВнР връчиха протестна нота на посланика на Република Северна Македония заради поругаване на български национални символи
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2025 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2025 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.